CSV K1 in Sliedrecht: Het is maar een spelletje

Op 17 december toog CSV K1 naar Sliedrecht voor de reprise van de kampioenswedstrijd van vorig seizoen, toen in de derde klasse. Die wedstrijd werd opmerkelijk ruim gewonnen; kennelijk had Sliedrecht een collectieve offday. Het kwam voor de Sliedrechtenaren nog goed, want ze mochten als beste nummer 2 alsnog promoveren, en zo troffen wij elkaar opnieuw, nu ik klasse 2C.

Dat “wij” is overigens beperkt van toepassing, want hoewel Sliedrecht met ongeveer hetzelfde team aantrad, deden de borden 1 t/m 4 uit onze opstelling vorige keer niet mee. Kat in het bakkie, zou je wellicht zeggen.

Maar schaken is een raar spelletje. De offday was dit seizoen geheel aan onze kant.
Paul verpestte aan bord 1 zijn 100% score door een overwegende stelling met een gezonde pion meer te verliezen. Jessica miste een keer mat in 2 en nog een keer mat in 3: remise. Ikzelf kwam overwegend uit de opening, liet mijn tegenstander terugkomen, vond toen een aantal zetten achter elkaar de beste voortzetting, maar deed toen een “nog betere” dan ik vooruit had berekend. Helaas had mijn tegenstander daarop een venijnig truukje en verspeelde ook ik een prachtstelling.

In de overige partijen gebeurden helaas geen wonderen. Roel verloor snel. Thomas was taai in een mindere stelling en sleepte er remise uit, Mark zag zijn in de opening geofferde pion niet meer terug, Reinoud won na spannende strijd, en Jeffrey was net een maatje te groot voor zijn tegenstander.

Uitslag 5-3. Het is maar een spelletje, zeggen ze bij Jan-Peter thuis dan. Maar we staan nog maar 1 plek boven de degradatiezone, dus in 2023 moeten we nog vol aan de bak.